|
Текущее время: 21 ноя 2024, 18:43
|
|
Страница 1 из 1
|
[ Сообщений: 17 ] |
|
Установка двигателя в раму Туринга, нужна помощь
Автор |
Сообщение |
cyxareff
Зарегистрирован: 04 июн 2015, 16:16 Сообщения: 703 Откуда: Мсоква
Мотоцикл(ы): Пешеход
|
Установка двигателя в раму Туринга, нужна помощь
Собственно проблем такова: туринг 09г.в. необходимо правильно установить двигатель в раме. А именно интересует последовательность, желательно в фото или видео. Как уже собранный в сборе ДВС+КПП+гусятница разместить в раме на подушках? Что за чем должно следовать и как его там внутри кантовать? А то у меня то на передние, то на задние подушки не садиться.
|
27 июл 2017, 00:01 |
|
|
cyxareff
Зарегистрирован: 04 июн 2015, 16:16 Сообщения: 703 Откуда: Мсоква
Мотоцикл(ы): Пешеход
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Сколько тем про ремонты, тюнинг и прочие манипуляции связанные со снятием и установкой двигателя и ни кто подсказать не может как они это делают?!
|
27 июл 2017, 12:10 |
|
|
LowriderRF
МОДЕРАТОР
Зарегистрирован: 01 апр 2011, 06:08 Сообщения: 3583 Откуда: Омск-падла-сити
Мотоцикл(ы): FLHTCUI'08, WLA bobber
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Процедура из мануала на туринги до 09 года.
INSTALLING ENGINE IN CHASSIS 3.14 PROCEDURE PART NUMBER TOOL NAME HD-42310 BENCH STAND HD-43646A ROLLING STAND 1. Install oil pan, if removed. See 3.29 OIL PAN. 2. Cover rocker covers of front and rear cylinders with foam padding or bubble pack. 3. Cover lower frame tubes (both left and right side) with foam padding or bubble pack. Split loom conduit or a half shell of PVC tubing will also produce good results. Protection is necessary to prevent nicks or paint damage to left frame tube and chafing, cutting or kinking of the brake line and main harness conduit at the top of the right frame tube. 4. Wrap rear master cylinder reservoir with foam padding or bubble pack. 5. Remove engine from BENCH STAND (Part No. HD-42310) or ROLLING STAND (Part No. HD-43646A) and set on floor on right side of chassis. 6. Raise engine and install in chassis from right side of motorcycle setting front of crankcase onto front engine mounting bracket. Engine must be set forward far enough to clear two ring dowels in lower flange of transmission. Exercise caution to avoid contact with rear brake master cylinder reservoir. Also be sure to avoid brake line and main harness conduit at top of lower right frame tube. 7. Install new gasket engaging two index pins in holes at center of transmission flange. Move engine rearward to fully engage two ring dowels at bottom of transmission flange. 8. Secure the engine as follows: a. Using a crosswise pattern, hand tighten four bolts (with flat washers) to secure transmission to crankcase. Install the shorter 1/2 inch bolts at the top, the longer 9/16 inch bolts at the bottom. b. Hand tighten two bolts (with flat washers) to secure front of crankcase to front engine mounting bracket. c. Alternately tighten the four transmission to crankcase bolts to 15 ft-lbs (20.3 Nm) in the crosswise pattern previously used. NOTE For best results, use Open End Crowfoot (Snap-On FC018) on upper left and upper right transmission to crankcase bolts. d. Repeating the crosswise pattern again, final tighten the four transmission to crankcase bolts to 34-39 ftlbs (46.1-52.9 Nm). e. Install two hex head bolts (with flat washers) to fasten crankcase to front engine mounting bracket. Alternately tighten bolts to 36-40 ft-lbs (48.8-54.2 Nm). f. Install two hex head bolts (with flat washers) to secure top engine mounting bracket to front cylinder head. Alternately tighten bolts to 30-35 ft-lbs (41-48 Nm). g. Install hex head bolt to secure stabilizer link to frame weldment. Tighten bolt to 18-22 ft-lbs (24-30 Nm). 9. Remove jack and wooden block from under oil pan. 10. Install oil filter. See 1.5 ENGINE OIL AND FILTER. 11. Install stator and rotor. See 8.21 ALTERNATOR. 12. Install primary chaincase. See 6.4 PRIMARY CHAINCASE HOUSING. 13. Uncoil main harness conduit and allow to hang below lower frame tube at front of motorcycle. 14. Install oil pressure switch/sender. See 8.24 OIL PRESSURE SWITCH AND SENDER. 15. Install CKP sensor. See 8.20 CRANKSHAFT POSITION SENSOR (CKP). 16. Install voltage regulator. See 8.2 VOLTAGE REGULATOR. 17. Remove tape to release disconnected branches of main harness from top of wire trough. 18. Install induction module. See 4.12 INDUCTION MODULE. 19. Install purge solenoid if equipped. See 4.21 EVAPORATIVE EMISSIONS CONTROL (CA MODELS). 20. Install spark plugs. See 1.18 SPARK PLUGS. 21. Install ignition coil and spark plug cables. See 8.4 IGNITION COIL. 22. Install backplate and air cleaner. See 4.3 AIR CLEANER ASSEMBLY. 23. Install fuel tank. See 4.4 FUEL TANK. 24. Install exhaust system. See 4.18 EXHAUST SYSTEM. 25. Verify proper oil level. See 1.5 ENGINE OIL AND FILTER a. If oil pan was drained, add appropriate amount and type of engine oil before checking oil level. b. If oil pan was not drained, perform COLD CHECK and HOT CHECK only
|
27 июл 2017, 12:36 |
|
|
cyxareff
Зарегистрирован: 04 июн 2015, 16:16 Сообщения: 703 Откуда: Мсоква
Мотоцикл(ы): Пешеход
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
LowriderRF писал(а): Процедура из мануала на туринги до 09 года.
INSTALLING ENGINE IN CHASSIS 3.14 PROCEDURE PART NUMBER TOOL NAME HD-42310 BENCH STAND HD-43646A ROLLING STAND 1. Install oil pan, if removed. See 3.29 OIL PAN. 2. Cover rocker covers of front and rear cylinders with foam padding or bubble pack. 3. Cover lower frame tubes (both left and right side) with foam padding or bubble pack. Split loom conduit or a half shell of PVC tubing will also produce good results. Protection is necessary to prevent nicks or paint damage to left frame tube and chafing, cutting or kinking of the brake line and main harness conduit at the top of the right frame tube. 4. Wrap rear master cylinder reservoir with foam padding or bubble pack. 5. Remove engine from BENCH STAND (Part No. HD-42310) or ROLLING STAND (Part No. HD-43646A) and set on floor on right side of chassis. 6. Raise engine and install in chassis from right side of motorcycle setting front of crankcase onto front engine mounting bracket. Engine must be set forward far enough to clear two ring dowels in lower flange of transmission. Exercise caution to avoid contact with rear brake master cylinder reservoir. Also be sure to avoid brake line and main harness conduit at top of lower right frame tube. 7. Install new gasket engaging two index pins in holes at center of transmission flange. Move engine rearward to fully engage two ring dowels at bottom of transmission flange. 8. Secure the engine as follows: a. Using a crosswise pattern, hand tighten four bolts (with flat washers) to secure transmission to crankcase. Install the shorter 1/2 inch bolts at the top, the longer 9/16 inch bolts at the bottom. b. Hand tighten two bolts (with flat washers) to secure front of crankcase to front engine mounting bracket. c. Alternately tighten the four transmission to crankcase bolts to 15 ft-lbs (20.3 Nm) in the crosswise pattern previously used. NOTE For best results, use Open End Crowfoot (Snap-On FC018) on upper left and upper right transmission to crankcase bolts. d. Repeating the crosswise pattern again, final tighten the four transmission to crankcase bolts to 34-39 ftlbs (46.1-52.9 Nm). e. Install two hex head bolts (with flat washers) to fasten crankcase to front engine mounting bracket. Alternately tighten bolts to 36-40 ft-lbs (48.8-54.2 Nm). f. Install two hex head bolts (with flat washers) to secure top engine mounting bracket to front cylinder head. Alternately tighten bolts to 30-35 ft-lbs (41-48 Nm). g. Install hex head bolt to secure stabilizer link to frame weldment. Tighten bolt to 18-22 ft-lbs (24-30 Nm). 9. Remove jack and wooden block from under oil pan. 10. Install oil filter. See 1.5 ENGINE OIL AND FILTER. 11. Install stator and rotor. See 8.21 ALTERNATOR. 12. Install primary chaincase. See 6.4 PRIMARY CHAINCASE HOUSING. 13. Uncoil main harness conduit and allow to hang below lower frame tube at front of motorcycle. 14. Install oil pressure switch/sender. See 8.24 OIL PRESSURE SWITCH AND SENDER. 15. Install CKP sensor. See 8.20 CRANKSHAFT POSITION SENSOR (CKP). 16. Install voltage regulator. See 8.2 VOLTAGE REGULATOR. 17. Remove tape to release disconnected branches of main harness from top of wire trough. 18. Install induction module. See 4.12 INDUCTION MODULE. 19. Install purge solenoid if equipped. See 4.21 EVAPORATIVE EMISSIONS CONTROL (CA MODELS). 20. Install spark plugs. See 1.18 SPARK PLUGS. 21. Install ignition coil and spark plug cables. See 8.4 IGNITION COIL. 22. Install backplate and air cleaner. See 4.3 AIR CLEANER ASSEMBLY. 23. Install fuel tank. See 4.4 FUEL TANK. 24. Install exhaust system. See 4.18 EXHAUST SYSTEM. 25. Verify proper oil level. See 1.5 ENGINE OIL AND FILTER a. If oil pan was drained, add appropriate amount and type of engine oil before checking oil level. b. If oil pan was not drained, perform COLD CHECK and HOT CHECK only Спасибо, читал. Как я и писал, вопрос состоит в наглядности этого процесса. Может фото материал или видео. А так же, сложность в том, что двигатель уже в раме полностью собран+КПП+гусятница и его необходимо выровнять, посадив на подушки. Вот как это сделать у меня и был вопрос?! Что вперед идет (задние подушки маятника потом передние подушки опоры двигателя а потом верхний стабилизатор) или какая другая последовательность?
|
27 июл 2017, 12:48 |
|
|
LowriderRF
МОДЕРАТОР
Зарегистрирован: 01 апр 2011, 06:08 Сообщения: 3583 Откуда: Омск-падла-сити
Мотоцикл(ы): FLHTCUI'08, WLA bobber
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Судя по тому что я читаю, сначала заводят максимально вперед движок чтобы первым закрепить заднее крепление на трансмиссии. Когда посадили по креплению трансмиссии, уже потом переднее крепление, затем стабилизатор.
|
27 июл 2017, 13:41 |
|
|
cyxareff
Зарегистрирован: 04 июн 2015, 16:16 Сообщения: 703 Откуда: Мсоква
Мотоцикл(ы): Пешеход
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
LowriderRF писал(а): Судя по тому что я читаю, сначала заводят максимально вперед движок чтобы первым закрепить заднее крепление на трансмиссии. Когда посадили по креплению трансмиссии, уже потом переднее крепление, затем стабилизатор. Хорошо, буду пробовать в такой последовательности.
|
27 июл 2017, 13:53 |
|
|
LowriderRF
МОДЕРАТОР
Зарегистрирован: 01 апр 2011, 06:08 Сообщения: 3583 Откуда: Омск-падла-сити
Мотоцикл(ы): FLHTCUI'08, WLA bobber
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Ну как успехи?
|
28 июл 2017, 06:38 |
|
|
cyxareff
Зарегистрирован: 04 июн 2015, 16:16 Сообщения: 703 Откуда: Мсоква
Мотоцикл(ы): Пешеход
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
LowriderRF писал(а): Ну как успехи? Двигатель установил, но как то все чрез чур сложно проходило. Он не хотел вставать, как будто ему мало в раме места. И теперь не могу отделаться от ощущения, что что-то возможно не так делал. Сегодня будут дорожные испытания, посмотрим как оно!))
|
28 июл 2017, 09:18 |
|
|
LowriderRF
МОДЕРАТОР
Зарегистрирован: 01 апр 2011, 06:08 Сообщения: 3583 Откуда: Омск-падла-сити
Мотоцикл(ы): FLHTCUI'08, WLA bobber
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Резинки про которые написано ставил новые? Может из-за них?
|
28 июл 2017, 09:52 |
|
|
cyxareff
Зарегистрирован: 04 июн 2015, 16:16 Сообщения: 703 Откуда: Мсоква
Мотоцикл(ы): Пешеход
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
LowriderRF писал(а): Резинки про которые написано ставил новые? Может из-за них? Нет, подушки оставил старые с ними все вроде норм. Просто он как-то плохо садился на них, как будто не встал на место. Ну короче посмотрим как это на ходу будет выглядеть))
|
28 июл 2017, 10:53 |
|
|
LowriderRF
МОДЕРАТОР
Зарегистрирован: 01 апр 2011, 06:08 Сообщения: 3583 Откуда: Омск-падла-сити
Мотоцикл(ы): FLHTCUI'08, WLA bobber
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Ок, не поленись отпиши, пожалуйста!
|
28 июл 2017, 11:53 |
|
|
DMC
КОНСУЛЬТАНТ
Зарегистрирован: 01 апр 2011, 01:31 Сообщения: 8091
Мотоцикл(ы): FLSTS Softail Springer 98
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Если у подушек пробег около 50 т.км их надо менять. Они деформируются и теряют жёсткость.
|
28 июл 2017, 12:00 |
|
|
LowriderRF
МОДЕРАТОР
Зарегистрирован: 01 апр 2011, 06:08 Сообщения: 3583 Откуда: Омск-падла-сити
Мотоцикл(ы): FLHTCUI'08, WLA bobber
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Иииии!?....
|
01 авг 2017, 04:37 |
|
|
cyxareff
Зарегистрирован: 04 июн 2015, 16:16 Сообщения: 703 Откуда: Мсоква
Мотоцикл(ы): Пешеход
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
LowriderRF писал(а): Иииии!?.... Ну что можно сказать. Все пока хорошо. Двигатель вроде как стоит на месте, ни чего не цепляет. Будем ездить и посматривать на него))
|
01 авг 2017, 06:56 |
|
|
LowriderRF
МОДЕРАТОР
Зарегистрирован: 01 апр 2011, 06:08 Сообщения: 3583 Откуда: Омск-падла-сити
Мотоцикл(ы): FLHTCUI'08, WLA bobber
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Ок! Больших амплитуд дерганья мотора в раме на холостом не наблюдается?
|
01 авг 2017, 07:02 |
|
|
cyxareff
Зарегистрирован: 04 июн 2015, 16:16 Сообщения: 703 Откуда: Мсоква
Мотоцикл(ы): Пешеход
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Нет, такого не замечено. Подушки делают свое дело. Единственно на руль передается колебания и мот, когда за руль не держаться, как будто крыльями им машет)) Но я думаю что эта ситуация с таким рулем, высотой 10" и толщиной 1", является нормой. ))
|
01 авг 2017, 10:21 |
|
|
LowriderRF
МОДЕРАТОР
Зарегистрирован: 01 апр 2011, 06:08 Сообщения: 3583 Откуда: Омск-падла-сити
Мотоцикл(ы): FLHTCUI'08, WLA bobber
|
Re: Установка ДВС в раму, нужна помощь
Ну тада все Ок ИМХО. Но мониторить всеравно надо, хотябы до конца сезона.
|
01 авг 2017, 10:36 |
|
|
|
|
Страница 1 из 1
|
[ Сообщений: 17 ] |
|
Кто сейчас на конференции |
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 15 |
|
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
|
|